marijeensing.reismee.nl

Vakantie, Autopech, Beachparty & Halloween!

Hoi!

Even weer een berichtje vanuit Sint Maarten, vanaf ons mooie balkon vanuit één van onze nieuwe strandstoelen.

Na mijn vorige bericht heb ik nog een paar heerlijke dagen gehad met papa en mama. We zijn nog een keer wezen snorkelen, weer super mooie dingen gezien. Zo zagen we onder andere een stuk of 25 zee-egels bij elkaar, en een soort kleine haaien die over de bodem heen schoven.

Zaterdag had ik mijn personeelsuitje, je mocht ook iemand meenemen en aangezien papa en mama er dan waren had ik gevraagd of zij mee mochten en dat was geen probleem. Dit vond ik van te voren al helemaal super, konden ze en mijn collega's ontmoeten en we hadden een heerlijke dagje op zee. We gingen namelijk de hele dag zeilen met een catamaran. Het was een geweldig dagje. De dag begon bewolkt en met regen, dus dit leek niet zo goed. Moesten om 9 uur verzamelen en tegen half 10 zaten we op de boot. We werden in groepen met een rubberboot naar de catamaran gebracht. Toen iedereen aan boord was vertrokken we de zee op. Hebben toen nog één bui gehad en daarna een prachtige dag met veel zon! Eerst gingen we een heel stuk zeilen. Aan het eind van de ochtend hebben we het anker uitgegooid bij een onbewoond eilandje genaamd Prickly Pear. Echt blauw water (op de foto's lijkt het gewoon net een zwembad) en witte stranden. We hadden snorkelspullen aan boord dus mama en ik zijn even wezen snorkelen. Vervolgens naar het strand gezwommen waar papa al was. Met de rubberboot werd al het eten en drinken naar het strand gebracht, waar we met ons allen (zo'n 25 mensen) heerlijk hebben gegeten. Na de lunch gingen we rond half 3 weer richting St. Maarten. Halverwege nog ergens gestopt om nog even een keer lekker te zwemmen. En daarna door naar de haven en zat de dag er weer op. We zijn de hele dag weggeweest van negen tot zes. Echt een heerlijk en super gezellig dagje!

Zondag wezen snorkelen en maandag lekker rustig aan gedaan bij het zwembad. En dinsdag zat het er helaas alweer op. Super weken gehad met papa en mama, en toch wel even lastig dat het er weer op zat.

Woensdag moest ik weer hele dagen aan het werk, wel even wennen na twee weken halve dagen te hebben gewerkt dacht ik. Realiseerde me 's ochtends toch nog wel even dat papa en mama alweer in Nederland was en ik nog hier, toch even een klein dipje. Loop ik met Jasper naar beneden om in de auto te stappen naar het werk, zien we dat ALLE lampen gejat zijn. Koplampen, achterlampen, knipperlichten en de kappen eromheen. Later zagen we dat ze ook in de auto waren geweest en het lampje binnenin ook hadden gejat. Nou dat kon er nog wel even bij op de al zo goede ochtend! Dus naar het autoverhuurbedrijf, naar politiebureau, terug naar autoverhuurbedrijf en het is drie uren later!

Maartje en ik heb nu even gekozen voor geen auto. Ook al zijn we wel verzekerd, we hebben wel een eigen risico, welke elke maand opnieuw geldt. Het wordt ons gewoon te duur om elke maand het risico te lopen dat we weer extra kosten hebben. Dus ik heb nu een fiets (jaja!) en ga daarmee naar het werk. En in het weekend moeten we maar even zien, kunnen vaak wel met anderen meerijden en dan betalen we hun wel een vergoeding. Zorgt in ieder geval voor heel wat minder stress!

Vrijdagavond hadden we een beachparty voor ons huis. Er waren vier stagiaires jarig geweest de afgelopen twee week en die wilden wel samen een feest geven. En aangezien wij op zo'n mooie locatie aan het strand in Philipsburg wonen, werd gevraagd of het bij ons mocht.Dus vrijdagavond met zo'n 40 man een feestje rond het kampvuur gehouden op het strand. De stekkers van de muziek mochten bij de onderbuurman in het stopcontact, ondanks dat hij om 7 uur op moest staan voor zijn werk was het geen probleem. Het feest was erg geslaagd! Dus dat gaan we zeker vaker doen!

Zaterdagavond hadden we Halloween. Zaterdag moest ik nog even snel een outfit halen. Natuurlijk veels te laat dus geen keus meer. Uiteindelijk toch nog wat bedacht en in elkaar geflanst. En het was een super avond. We zijn naar de Soggy Dollar Bar geweest, waar het enorm druk was. Ook erg leuk om naar andere mensen te kijken, liepen hele mooie kostuums tussen.

En zondag lekker rustig dagje strand gedaan.

En dan heb ik nog een nieuwtje: Suzanne komt toch wel langs. Helemaal geweldig natuurlijk!!!! Ze komt 14 december (dat is de dag dat Froukje vertrekt, dus wordt een dagje vliegveld voor mij haha) en gaat de 28ste weer naar huis. Dus gezellig samen kerst hier.

Maaarrr als Suus hier niet zou komen had ik december nog gewerkt en had ik vakantie gevierd in januari. Aangezien Suus nu komt, stop ik wel gewoon als ik mijn stageuren heb gehaald. Dit is in de week dat Suus komt en dan kunnen we gewoon lekker samen twee weken vakantie vieren. Aangezien alle mensen waar ik mee omga nog gewoon stage moeten lopen in januari heb ik besloten om samen met Suus terug te komen op 28 december. Zeker niet omdat ik het hier niet naar mijn zin heb maar aangezien het eiland niet groot is, maar in mn eentje is drie weken hier dan toch wel wat te lang, als ik daarvoor ook al twee weken vrij ben. Dusja ik kom ietsje eerder thuis dan gepland. Oud en Nieuw in Nederland dus (mis ik de oliebollen van papa en de nieuwjaarsrolletjes van oma toch niet!!)
En over vijf weken komt Froukje al, erg veel zin in! En als zij weer naar huis gaat komt Suus al. Tijd gaat nu toch wel heel snel hoor. Dus ga nog even lekker genieten hier.
Hebben alweer genoeg plannen. Morgenavond vaste prik gezellig eten met de groep, donderdag een avondje wijn drinken met hapjes bij ons thuis, vrijdag waarschijnlijk wel weer uit eten en dan is het alweer weekend!

Tot zover weer even mijn avonturen! Ik zal ook weer wat foto's online zetten zometeen.

Liefs,
Marije

Reacties

Reacties

Birke

Hey Marije,

Leuk om weer een blog van je te lezen. En wat super dat Suus toch nog komt. En ook erg leuk dat je met Oud en Nieuw weer thuis bent. Wel balen van die auto zeg.

groetjes en heel veel plezier nog!

Suus

Wat een leuk verhaal om te lezen! Vind het ook super dat we samen terug vliegen, stuk gezelliger! Ik zie je 14 december!!!!!! Kan niet wachten, nog 40 nachtjes hihihi..

Kus

Alie

He, wat weer een verhaal, natuurlijk wist ik alles wel, maar ls je het dan weer leest, denk ik o, ja!!
Idd hele mooie weken gehad, zit steeds in mijn gedachten.

En 28 dec is goed nieuws!!!! Op schiphol worden we vast herkend als vaste gasten, hahaha.

Nou fijn weekend alvast!

Liefs, mama! xxxxx

patrica

Hoi hoi,

had het al van je moeder gehoord, maar gezellig dat je weer wat eerder deze kant op komt.

Je beleeft er dus weer vanalles. Geniet nog even van de laatste periode( kleine 2 mnd)

dikke smok van ons

Mariel

Marij! Kllinkt goed allemaal hoor! :D Superleuk! Ik zie je snel weer, haha sneller dan gedacht waarschijnlijk! xxx

kim

Zo dat is snel thuiskomen zeg! mocht je nog geen plannen hebben voor oud en nieuw dan kun je zekers bij ons crashen mocht je dat gezellig hebben whahah.

veel plezier nog even en geniet want als je terug komt is het hier vast lekker koud:P

Esther

Hey Marije,

Wat weer een ontzettend leuk verhaal! Super dat Suus ook nog komt. De tijd gaat wel heel snel zeg. Nou blijf er van genieten!

Liefs

Alja

Hey verre buuf!

Leuk om ff weer wat te lezen van je!!!
Nog steeds super naar het zin daar.
En leuke dagen gehad met pap en mam!!!
Nu lekker verheugen dat Froukje en Suus komen!!!
Missen je wel al hoor, ook op het feestje van Larissa.
Maar duurt niet lang meer en dan ben je weer thuis.

Fijn weekend!

Liefs xxx van ons 4tjes.

Hillie

Hoi Marije,

Wat leuk om je verhalen te lezen, en wat gaat de tijd idd snel zeg. Voor je het weet ben je weer in ons kouwe landje, dus geniet er nog van!!

groet, Hillie Bolt
(van je werk in Groningen)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!