marijeensing.reismee.nl

Stage lopen en weekend vieren!

Hoiiiiii!

Het heeft even geduurd maar bij deze dan toch weer even een verhaaltje.

Het harde werken is nu echt begonnen. Elke week 40 uur op kantoor, dan om 17uur snel naar huis om gelijk bikini aan te doen en de zee in te duiken. Heerlijk! Stage bevalt erg goed. Collega's zijn leuk en het werk dat ik te doen krijg ook. In het begin was het eigenlijk alleen boekhouden/administratief werk, ook om goed bekend te worden met het boekhoudprogramma waar ik gedurende mijn stage mee zal moeten werken. Sinds afgelopen week krijg ik er ook al wat andere opdrachtjes bij waardoor het wat afwisselender wordt. Daar ben ik wel blij mee. Collega's zijn ook allemaal erg aardig. Alleen zijn de gesprekken in de pauze soms nog wat lastig te volgen want dat gaat allemaal heel snel. Maar gelukkig spreekt ook bijna iedereen Nederlands waardoor ik heel makkelijk iets kan vragen als ik het niet begrijp, wat ook voor mijn stage zelf erg handig is.

Vorig weekend (10, 11 en 12 sept) zijn we vrijdagavond weer naar de Soggy Dollar Bar geweest, was erg gezellig. Alleen was er een aangeschoten vrouw die dacht dat ze wel even sexy op de bar kon gaan rondparaderen in niks meer dan een klein stringetje nog half aan. Maar dit was verre van sexy, en iedereen was meer geshockt aan het kijken dan dat ze het mooi vonden. Maar toch heeft ze er wel wat dollartjes aan verdiend die dr werden toegestopt.
Zaterdag hebben we het nodige gedaan: uitslapen, boodschappen doen en wassen. 's Middags zijn we even Philipsburg ingeweest. Maar shoppen is hier nog niet echt gelukt. Binnenkort willen Maartje en ik sowieso even naar Marigot (hoofdstad Franse gedeelte) in de hoop dat daar betere winkels zijn. Want 5 maanden geen kleren kopen kan natuurlijk niet!Zondag zijn we lekker een dagje naar het strand geweest. We zijn naar Mullet Bay geweest, dit strand zijn we toch het vaakste geweest nu. Erg mooi strand en een van de weinige stranden waar golven zijn wat altijd erg leuk is. Alleen doordat het nu orkaanseizoen is en er toch al vaak een orkaan langs is gekomen, ook al is het ver op zee, is de zee een stuk wilder. Hierdoor zijn er nu op meerdere stranden golven. Zelfs de zee voor ons huis (Great Bay) welke normaal heel vlak is, had vorige week golven van 1,5 a 2 meter hoog! Wat natuurlijk heel erg leuk is. Alleen met mn enkel is het dan nog wel lastig en pijnlijk om het water weer uit te komen. We hadden met nog 2 meiden (Els en Liselotte) en 2 jongens (Arjen en Norello) afgesproken op het strand, wat erg leuk was.

Afgelopen weekend hadden we vrijdagavond een verjaardagsfeest van een jongen uit Nederland. Dit feest was erg gezellig, en ook weer wat nieuwe mensen ontmoet. Daarna zijn Jasper en ik nog even op stap geweest naar de Tantra. Doordat het hier nu laagseizoen is hoeven we daar op vrijdag geen entree te betalen, dus we dachten daar gaan we even een keer kijken. Tantra is echt een mooie discotheek. Hier hebben we ons wel vermaakt. Rond 4uur weer richting huis gegaan. Jasper had genoeg op en ik was de bob dus was een gezellig terugritje. Jasper wilde nog eten, ik niet. Jasper wilde de stoep af rijden, ik niet. Jasper wilde voor de deur van een hotel langs om een drempel te ontwijken, ik niet. Maar ach de volgende dag wist Jasper nergens meer wat van haha:p
Zaterdag een heerlijk relaxt dagje thuis gehad. Het waaide enorm hard dus op het strand werd je nogal gezandstraald. En de rest was behoorlijk brak, integendeel tot mij want ik had alleen maar cola gedronken. Maar ondanks dat vond ik een dagje thuis ook heerlijk. Ik was bezig in een enorm leuk en spannend boek, dus die heb ik lekker uitgelezen. (Tip: Blauw water van Simone van der Vlugt)
Zondag zijn we naar Ile Pinel geweest. Ile Pinel is een onbewoond eilandje met prachtig strand, mooi landschap en blauwe zee. Doordat de orkanen hier steeds over zee gaan is het water overal wat troebelder waardoor het net iets minder mooi is. Op Ile Pinel zitten wel wat restaurantjes e.d. maar ook het personeel gaat aan het einde van de dag weer terug met een boot.
Zondagavond kwamen Els, Liselotte, Marleen, Arjen, Norello en Hans bij ons op bezoek. En ow wat is iedereen toch jaloers op ons mooie penthouse haha;) En dan hebben ze het nog niet eens gezien bij daglicht. Het was een erg geslaagd avondje en morgen (woensdag) gaan we lekker met zn allen barbequen. Even om te vieren dat de helft van de week er al weer op zit! Want ondanks dat mijn stage erg leuk is en de dag super snel gaan, kijk ik toch ook erg uit naar het weekend. Zodat we weer lekker kunnen genieten van het mooie weer en wat van het eiland kunnen zien.

Deze week alweer 2 dagen stage gehad, morgenavond gezellig bbq-en en het weekend ook alweer wat feestjes gepland staan. Dus wij vermaken ons hier prima! Al vind ik het ook wel jammer dat ik in Nederland allemaal dingen mis. Maar dan denk ik maar weer dat die er ook allemaal wel weer zijn als ik straks terug ben.
En nunog maar 3 weekjes dan komen papa en mama deze kant op. Ik ben er vandaag alweer vier weken, wat voorbij is gevlogen. Dus voordat ik het weet staan papa en mama voor mn neus. Wat heb ik daar zin in!:d
En ook Froukje heeft geboekt, zij komt 7 december voor een weekje. Echt super leuk dat ze me komt opzoeken. Lekker Mac-en en pizza eten haha.

Tot zover weer even een update. De verhalen zijn nu natuurlijk iets minder spectaculairder nu er geen orkanen meer langskomen. En doordat ik nu 40 uur in de week op stage zit, heb ik ook minder nieuws te melden.

Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik het super leuk vindt dat iedereen mijn verhalen leest en foto's bekijkt. Ook de reacties vind ik heel erg leuk. Het is lastig om op alle reacties te reageren dus daarom wil ik via deze weg laten weten dat ik het zeker allemaal lees en dat ik het ook echt heel leuk vind. Dus ga zo door;)!

Liefs,
Marije

Reacties

Reacties

Alja

Hey Marije,

Zat al weer met smart te wachten een een leuk verhaal, en zie hier !!!
Top dat je het prima naar je zin hebt en dat stage goed bevalt!
En straks papa en mama op bezoek wat ook erg leuk is om naar uit te kijken ;-).
Geniet lekker vanavond van de BBQ!
Groetjes daar aan iedereen vanuit Nederland.

Liefs x Erwin, Alja, Larissa en Devian

Suus

Wat een leuk verhaal. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!
We skypen het weekend weer:D!!

Dikke kus

Birke

Hey Topper,

Nou vind je verhalen steeds weer spectaculair hoor, nu weer een dame in string op de bar! Hahaha. Dus iedere keer weer erg leuk om te lezen. Ben vanmiddag met Suus wezen pauzeren in Winschoten. Kon ze even zien waar ik werkte en daarna gezellig een broodje gegeten bij BB. Tot slot heeft ze kleding uit gezocht voor de jongens, nou..... ik ga nooit meer zonder 1 van jullie. Alles was vet cool! En als ik iets mee neem is het nooit goed! Hahaha. Suus was er met de trein en is met mijn auto terug gereden, moest ook wel met al die tassen. Later heeft ze mij samen met Dennis opgehaald van mijn werk. Zo.... dit was een heel klein updeetje uit Zuidbroek/Winschoten.
Zeg geniet er nog even van... voor je het weet zit je hier weer te blauw bekken.

Liefs van ons.

Esther

Hee Marije!

leuk om weer wat van je te horen! Klinkt nog allemaal erg goed. 40u stage is misschien wat lang maar ja daarna heb je mooi weer, hoge temperaturen, een strand als tuin enz. In Nl had je dat echt niet voor elkaar gekregen ;) Ik ga nu nog even je fotoos bekijken :)

Nou veel plezier met je feestjes dit weekend!

Liefs Esther

marion

hey meis, k lees je verhaal nu pas ff afwezig geweest. heb je foto's net bekeken errrrrrrug mooi.....
ben blij dat je t na je zit hebt en leuke mensen om je heen hebt.. alweer 4 weken dat gaat idd snel..... tis hier nu vrijdagmiddag bijna 6 uur, bij jou iets eerder nog ff en je hebt weer weekend joehoe..... lekker genieten en k kijk alweer uit naar je volgende verhaal en foto's

groetjes en dikke kus van je moike

paulien

he schat, omdat je zo kunt genieten van reacties, stuur ik er ook nog maar een :) zon stage in het buitenland is dus een grote tegenvaller merk ik wel, en vooral niemand aan te raden.
hier mis je niet al te veel hoor lieverd, gewoon ons, maar dat is er over een paar maanden ook nog wel! no worrys!
tot gauw!

Mariel

Marij!

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ben wel echt echt echt jaloers op het mooie weer daar! Wij zitten hier in de regen! Hehe..

Mis je wel hoor marij! xx

Sineke en Ekke

Hoi Marije,
Was gezellig zaterdag op Meulenhorn. Even bijkletsen, want dat was me toch een tijd geleden.
Mijn pootje zit nog steeds in de vacoped en ik moet 12 oktober weer naar zhuis. Ga wel lekker naar sportfysio. Kan ik even wat anders doen dan zitten, namelijk fietsen. Doe ook mee aan buikspieroefeningen. Gaat anders dan normaal, maar toch.
Meid wat heb je het daar naar je zin. Ik lees je verhaal soms wel twee keer, wat jullie niet allemaal doen. En leuke foto's. Ben blij dat je stage je goed bevalt. Ook andere Marije (H.) had startproblemen met haar stage, maar ook goed gekomen.
Hoe zijn jullie aan Klaas gekomen en waar blijft hij/zij als jullie weggaan? Meenemen!!!! Zullen pa en moe ook wel leuk vinden, weer een hond in huis of anders wat.
Groetjes Ekke en Sineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!