marijeensing.reismee.nl

Weer wat (auto)avontuur meegemaakt!

Heeyy!

Het is hier nu dinsdagavond 22.30 uur, ben vanavond lekker even een avondje thuis dus weer even tijd om een verhaal te typen. Heb toch weer het een en ander meegemaakt afgelopen week (vooral afgelopen weekend)!

Natuurlijk gewoon de 40 uur stage gelopen vorige week. Stage bevalt nog steeds goed en de week is zo voorbij dus voor je et weet is het weer weekend en tijd om leuke dingen te doen.

Zoals ik in mn vorige verhaal had staan hadden we woensdags een barbeque, die zou gewoon een rustige bbq met een paar mensen worden. Maar dit is uitgelopen tot een bbq met een stuk of 20/25 man. Het was wel heel erg gezellig, alleen een beetje lastig opstaan de volgende ochtend om 7 uur:s

Donderdagavond ben ik met Els naar het afscheidsfeestje geweest van haar huisgenootje Iris. Dit was wel gezellig, alleen de muziek was zo hard dat je bijna niet met elkaar kon praten. Hier hebben we het niet zo laat gemaakt, want nog moe van de avond ervoor en nog een stagedag te gaan.

Vrijdagavond zijn Maartje, Rob en ik uiteten geweest en daarna was het plan lekker thuis te relaxen. Alleen Jasper wilde nog wel graag op stap, maar hij had gedronken dus mocht niet meer rijden. Dus wij zijn zo aardig geweest hem weg te brengen, als hij dan zelf vervoer terug kon regelen. Dit was gelukt dus wij hem weggebracht. Wij zijn toen om 12uur 's nachts nog wezen zwemmen in een zwembad en in een jacuzzi gezeten, dit op het terrein met vakantiewoningen waar we Jasper hadden afgezet. Echt heel fijn! Zo rond kwart over 1 die nacht stapten we weer in de auto om naar huis te rijden, toch nog even een klein beetje spannend of de bewaking ons niet aan zou houden, maar nee het hek ging open en we konden doorrijden. Maar na 10 meter ging toch de hand van een van de bewakers omhoog. Dus was dachten o jee.. Bleek dat we een lekker band hadden!! Sta je dan om half 2 's nachts. Gelukkig hadden we een reserveband in de kofferbak, dus wij die band verwisseld. Of eigenlijk Rob en een bewaker:p Al had ik wel hele zwarte handen van het vasthouden van de band;) Al met al viel dit nog wel mee.

Zaterdagochtend hadden Maartje en ik afgesproken om met Els en Liselotte te gaan shoppen in Marigot (hoofdstad Franse gedeelte). Dit was erg gezellig en daar zitten veel meer goede winkels dan hier in Philipsburg. Want in Philipsburg zitten bijna alleen maar toeristenwinkeltjes, aangezien alle cruiseschepen hier komen. En de kleding die hier wordt verkocht is geen kwaliteit en nog duur ook. Maar Marigot was erg leuk, dus zeker voor herhaling vatbaar! Toen met de vijf jongens afgesproken op de parkeerplaats om vervolgens samen verder te rijden naar een mooi strandje. Dus wij lopen naar onze auto, doen kofferbak op, zetten tas erin en denken ineens Huh? Er lagen toch twee snorkelsets in de kofferbak?? Deze lagen 's ochtends nog op de achterbank en die hadden we in de kofferbak gelegd doen Els en Liselotte instapten. Dus onze auto was gewoon opgebroken en de spullen waren gejat! Gelukkig lag er verder niks in de auto. We laten al nooit spullen in de auto liggen, maar de snorkelsets lag er dus wel in. Deze waren van Rob en Maartje, dus echt heel erg balen!
's Avonds met zo'n 16 man bij ons thuis lekker Domino's pizza gegeten! Daarna met zn alleen door naar een poolparty, dit was alleen niet zoveel aan en we waren ons drinken vergeten, dus na niet zo lang weer terug gegaan naar huis en bij ons nog even op het balkon gezeten.

Zondagochtend met Els en Liselotte op het strand voor ons huis gelegen. Daarna zouden we even kijken bij een touwtrekwedstrijd op de boulevard. Dit zou om 12uur beginnen, maar om 13uur was er nog niet veel te zien. Dus toen zijn Rob, Maartje, Els, Liselotte en ik met Rob zijn auto naar het strand gegaan. Op de terugweg gingen we de andere kant langs weer terug dan heen, en dat was toch een slechte weg, en ook enorm steil! Dus geheel ontspannen zaten we niet in de auto. Toen we op een helling stonden moeten we stoppen voor een andere auto en ondanks dat Maartje de rem in had getrapt rolden we een beetje achteruit. Dus toen dik gas ingetrapt om weer verder te komen, dit zorgde voor enorm veel lawaai en wat rook, maar de auto reed nog. Na een stukje verder te rijden kwam er ineens toch wel heel veel rook onder de motorkap vandaan. Dus wij boven op een heuvel snel gestopt. Toen we uitstapten dachten we van we laten de auto wel gewoon even afkoelen. Maar we hoorden wel wat borrelen. Er was gewoon iets aan het koken in de motorkap, lang niet goed dus! Na een tijdje te hebben gewacht hebben we de motorkap voorzichtig geopend. Het bleek te gaan om de koelvloeistof, hier zat nog geen koelvloeistof in maar water. En dat was dus zo warm geworden dat het gewoon aan het koken was. Dus na een kwartier haalde Rob de dop er even af, met het idee dat de warmte er dan even uit kon. Maar toen spoot ineens alle het kokende water eruit, wel een meter hoog! Het was net een fontein. Dit was natuurlijk erg schrikken omdat we het totaal niet hadden verwacht en omdat het ontzettend heet was. Maar het is gelukkig tegen niemand aangekomen. Gelukkig had Rob nog wat in zn kofferbak staan, dus kon hij het weer bijvullen. Daarna zijn we rustig aan naar huis gereden. Maar dat zat toch iets minder ontspannen dan op de heenreis.
Rob had vrijdagavond na het eten gezegd dat we niet zoveel hadden meegemaakt, want hij was aan het bedenken wat hij de volgende dag allemaal aan zn ouders wilde vertellen via skype. Nou sinds toen dus al drie keer autopech gehad. Het lijkt me duidelijk dat Rob nu niks meer mag zeggen over dit soort dingen:p
Zondagavond nog gezellig met elkaar gegeten. Maandagavond naar het Casino geweest. Krijg je op maandag 10 dollar gratis en drinken gratis als je aan het spelen bent. Nouja wel een keer leuk om te kijken dacht ik, staan we in de rij... ben ik mn ID kaart vergeten! Dus kon ik helemaal niks. De rest wel, en die hebben zich prima vermaakt! Ikzelf vond het wel eventjes leuk, maar had het daar snel gezien. Ik spaar liever mn geld, dan dat ik het in een casino gebruik haha. Het was dus niet echt mijn ding, maar desondanks toch een gezellig avond!

Vandaag naar de car rental geweest, we hadden onze auto alweer een maand en elke maand moeten we even terug. We hadden een rode auto, en we hebben nu dezelfde auto (Hyundai Atos) alleen dan in het grijs (zoveel beter!;))

Nou dit waren mijn avonturen weer tot zover! Hier is het nu bedtijd voor mij, morgen weer vroeg opstaan. Morgenavond weer met een groepje eten, dit wordt een beetje een vast iets op de woensdag want 'dat breekt zo lekker de week'!
Binnenkort zal ik ook wel weer even wat nieuwe foto's plaatsen.

Ow en voor de duidelijkheid: Klaas is niet van ons haha. Klaas is de hond van de onderbuurman maar hij loopt altijd los rond onze appartementen. Rob en Maartje hebben vandaag hardgelopen en Klaas is het hele stuk meegerend! Gewoon van ons huis tot het einde van de boulevard, wat toch wel zo'n 1,5 a 2 km is. En ook in de zee gaat Klaas steeds vaker en langer mee zwemmen. Echt heel grappig elke keer. Maarja Klaas is niet van ons, dus die mag niet mee naar Nederland helaas.

Tot het volgende verhaal!

Liefs,Marije

Barry

Nou wat een belevenissen weer. Dus nu geen rode auto meer, hebben jullie vast meer geluk.
Mooi dat je in zo'n korte tijd al een aardige vriendengroep hebt opgebouwd en leuke dingen onderneemt. Verder klinkt het leven daar goed, nog 2 weekjes en we gaan het beleven. beste maar weer!

Alja

Hey verre buuf!

Dus je maakt genoeg mee?!
Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
Veel plezier vanavond met jullie gezamenlijke etentje.
En werkse vandaag!

Groetjes x Erwin, Alja, Larissa en Devian

alie

Goede morgen (hier nu 8.45 uur)

Wat weer een leuk verhaal. Auto's is toch niet echt jouw ding. hahaha.
Echt fijn dat je je vermaakt in dat mooi St. Maarten. Ben ook heel benieuwd.
Moeten jouw loopschoenen ook mee??

Ik ga maar weer eens aan het werk, groetjes,

Alie

Birke

Geweldig, ik zie het al helemaal voor me, jullie ergens in de rimboe met een kokende motor! Hahaha. Leuk man om die verhalen te lezen. Hoop dat je nog veel leuke dingen mee maakt daar!

Liefs, Birke

Suus

Hee,
Wat een verhaal!
Erg leuk om weer wat van je te lezen. Gelukkig heb je nu een grijze auto, brengt vast meer geluk haha! Ik ga zometeen naar school het is hier nu 11.22 uur.
We mailen snel weer. heel veel plezier en tot het weekend.

Liefs

Mimi

Marg.
Heel spannend die avonturen, maar je begrijpt natuurlijk wel dat ik meer geinteresseerd ben in wat je dan wel niet allemaal hebt gevonden tijdens die shopsessie van je!;)
Geniet nog lekker schat! Klinkt leuk allemaaaal!
Liefde!

Rilana

Wat een verhalen zeg!! Echt super leuk om te lezen elke keer! Maar wel voorzichtig doen hoor, want we willen als je terug bent in NL natuurlijk nieuwe leuke verhalen maken, samen! Daar heb ik wel weer zin in, een ouderwets leuk stapavondje met z'n allen! Helaas duurt dat nog een tijdje :(
Maar geeft niks, want ik lees dat je het hartstikke naar je zin hebt daar (en terecht!) en die gezellige avondjes komen vanzelf weer :)
Veel plezier nog, succes op je stage en ben benieuwd naar je volgend avontuur!!

Dikke kus

Ps, ik heb je ingehaald met onze wie-heeft-er-het-langste-haar wedstrijd hihi ;) Lang leve nep haar :D

Arjan

Je maakt nogal een beetje mee niet;) damn.

Have fun daar! Ik volg de stories

xxx

Paulien

Nep-haar telt natuurlijk in geen enkele wedstrijd, dat moet je zien als doping, waar disqualificatie op staat. Maar dat snapt marije zelf ook wel.
Maar Mar, jij zit ook echt niet stil he! Super mooi :) Kom maar door met die fotos, want dat zegt toch altijd meer dan 1000 woorden? xx!

Mariel

Wat een avontuur Marij! Hahaha, zo beleef je nog eens wat... Het klinkt in ieder geval niet saai!

xx

Bea

Hoi Marije,

even weer je verhalen gelezen en foto's bekeken. Echt genieten daar en wat een feesten! Hoor van thuis dat je nog steeds niet goed de post ontvangt. Laat het nu via persoonlijke postbezorging aan je bezorgen. Heel veel plezier met paps en mams. Hopenlijk is de weersverwachting voor de komende tijd goed.

Groetjes
Bea