marijeensing.reismee.nl

Tweede week: opgesloten, radio, stage, krant, weekend!

Goedemorgen!
Op de vroege zondagochtend (bij jullie alweer middag) weer even een verhaaltje van mij!

Maandag 30 augustus
Maandag zou mijn eerste stagedag zijn, maar deze ging nog niet door in verband met Earl. Er was nog steeds een straatverbod. We hebben maandag de hele dag binnen gezeten in ons dichtgetimmerde huisje. Halverwege de dag ontvingen Maartje en Rob (via waarbenjij.nu) een mailtje van Radio 2. Ze wilden graag in contact komen met een Nederlander die op St. Maarten was om te vertellen over Earl. Maartje hoefde niet zo nodig op de radio, maar Rob leek het wel wat dus hij antwoordde op het mailtje. Al vrij snel kreeg hij een mailtje terug dat hij dan rond 12 uur 's avonds onze tijd gebeld zou worden voor het ochtendprogramma in Nederland. En jahoor, iets voor 12 ging zijn telefoon. Zijn gesprek werd toen opgenomen en zou later in de uitzending worden ingezet. Wij via internet Radio 2 aangezet en wachten maar! Al vrij snel na het nieuws van (bij jullie 6 uur 's ochtends) werd aangekondigd dat ze met Rob op St. Maarten zouden bellen, dus wij dachten dan komt het zo. Uiteindelijk duurde het nog anderhalf uur!! Wel echt heel cool dat Rob op de radio was.

Dinsdag 31 augustus
's Avonds hoorden we dat de het straatverbod tot dinsdagochtend 12 uur duurde, ook om dinsdagochtend het eiland op te kunnen ruimen. Toen we weer de straat op mochten zijn Rob, Jasper en ik naar de supermarkt gegaan. Maartje moest namelijk wel al om 9 uur op stage zijn, haar baas zei dat ze wel kon komen omdat het toch vrij dichtbij is. En het straatverbod was dinsdagochtend ook meer zodat de wegen e.d. konden worden opgeruimd. Zodra we weer de straat op mochten gingen Rob, Jasper en ik naar de supermarkt om in te slaan voor de aankomende dagen. Want Fiona zou de volgende dag komen. Ook al was dit nog maar een tropische storm, we hadden liever wat extra eten en drinken in huis mochten we weer opgesloten komen te zitten. Ook gingen we even bij Rob zijn huisje kijken. De stroomkabels in zijn straat hingen over de weg en lagen op de grond, verder viel het gelukkig allemaal mee in zijn huis. Een heel groot gedeelte op het eiland had geen stroom (dus ook geen internet en airco!). Wij hebben dit gelukkig wel de hele tijd gehad. Ook waren er delen op het eiland waar geen water meer was. Ook dit hadden wij gelukkig niet. Achteraf komen wij er nu steeds meer achter dat we toch wel heel erg geluk hebben gehad!

Woensdag, donderdag en vrijdag (1 t/m 3 september)
Eindelijk maar toch dan mijn eerste stagedag! Ik was op tijd weggegaan omdat ik door Earl nog geen tijd had gehad om te kijken waar ik precies heen moest. Dit viel uiteindelijk erg mee dus ik was de eerste dag mooi op tijd;) Eerst een rondleiding gehad door het kantoor, echt heel erg mooi! En daarna ook alle collega's ontmoet. De meeste collega's komen van St. Maarten, maar een paar kunnen wel Nederlands. Ik heb een eigen bureau en zit naar mijn stagebegeleidster Andrea. Andrea is heel erg aardig en gezellig. Ik ben nu bezig met de bookkeeping, wat steeds leuker wordt omdat steeds duidelijker wordt wat ik nou precies aan het doen ben. Ook donderdag en vrijdag bezig geweest met bookkeeping. Stage is heel erg leuk maar ook vermoeiend. Elke dag van 8 tot 5 op kantoor, elke dag zoveel nieuwe informatie. Ik ben blij als ik 's avonds naar bed mag haha.
Woensdag kwam Fiona langs, maar dit viel heel erg mee. Fiona was niet meer dan een wat harde wind en wat harde regen. Gelukkig!
Donderdag was er ook nog een leuk nieuwtje: bleek dat we met ons vieren in de krant stonden! Vorige week vrijdag waren we ‘op stap' geweest en daar waren we op de foto gegaan, stond deze donderdags in de krant! Hoe cool!! Deze foto hangt nu op onze koelkast;)

Zaterdag 4 september
Zaterdag hadden we dan weer heerlijk weekend. Ook al was het een kort weekje qua stage, ik was er best aan toe! 's Ochtends zou onze caretaker John komen om naar ons plafond te kijken. Vrijdags hadden we eindelijk de goede sleutel van het washok dus konden we vandaag even wat dingen was, erg fijn! Daarna rond 12 uur zijn we vertrokken om een rondje rondom het eiland te maken. We zijn helemaal langs de kust het eiland rond gegaan, en eruit gestapt waar we maar wilden. We hebben prachtige uitzichten gezien, super mooie dieren (pelikanen, leguanen) en ook naar een paar mooie stranden geweest. We hebben van alle foto's een filmpje gemaakt die ik zometeen hier ook op zal zetten.
Toen waren we rond half 7 weer thuis. Het plan was om eigenlijk direct te gaan douchen (ook wel zo fijn met al dat zand en zout op je lichaam) en dan lekker uit eten te gaan. Maarrrr wat bleek, we hadden geen water! We konden dus niet douchen, dus uiteten zagen we ook niet meer zo zitten. Maar koken hadden we ook niet echt zin in. Wat blijft er dan over... MAC! Rob en Maartje naar de MacDonalds om eten op de halen. Zitten we net goed en wel aan tafel, hebben we weer water! Nouja na het eten iedereen dus lekker gedoucht en misschien gaan we dan vanavond wel uit eten.

Tot zover mijn avonturen van deze week. Vandaag is een uitslaap dagje en straks waarschijnlijk weer heerlijk naar het strand:d!

Liefs! Xx

Reacties

Reacties

mama

Wat weer een verhaal, erg mooi om te lezen.
ook de video is erg mooi, ben heel benieuwd volgende maand. heb er zin in!!!

suus

Wat een verhaal, je bent lekker begonnen daar!
Gelukkig heb je het naar je zin en hoop dat de orkanen mee zullen vallen!!

Dikke kus!

Birke

Leuk om te lezen hoor! En het filmpje is helemaal super. Krijg zin om meteen mijn koffers te pakken om ook op stage te gaan. Maar ja..... ik lig begraven in jullie tuin, dus dat wordt 'm niet!
Veel plezier daar en ik verheug me al weer op je volgende up-date!

marion

ik heb t in 1 adem gelezen..... geweldig wat n mooi verhaal!!! ook erg leuk dat ik je vandaag ff heb gezien en ik kijk ook al uit naar je volgende verhaal.

dikke kus

marion

ik bedoelde dat ik je gister heb gezien haha

kim

Hoi schat! gelukkig heb je het naar je zin! Wanneer ik die foto's zie heb ik ook zin om te komen:P mooi eiland hoor echt waar. ik ben naar schier geweest toch wat minder spannend:P

Veel plezier en ik wacht op je volgende verhaal:D

Mimi

Mar, veel plezier vanavond bij een nieuwe poging voor t stappen.. 3x is scheepsrecht! Dikke kus!

patricia

Hoi hoi,

hoe is ie, Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt.
Lekker blijven genieten, want voor je het weet zit je weer in ons koude kikkerlandje,
Oh ja gefeliciteerd met je vader.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!