marijeensing.reismee.nl

Eerste paar dagen

Hey allemaal!

Bij deze dan mijn eerste echte verhaal. Het heeft even geduurd voordat het internet hier werkte, maar na veel gedoe is het ons dan toch gelukt!

Dinsdag 24 aug:

's Nachts vertrokken naar Schiphol met papa, mama, suus en niek. Tot en met maandagavond had ik nog steeds niet het gevoel dat ik gewoon vijf maanden weg zou zijn. Tot het moment dat ik dinsdagochtend dan toch echt vertrok. Na toch wel een moeilijk afscheid ging ik dan om 8u door de douane. Gelijk op het eerste bord dat ik tegenkwam stond dat mijn vliegtuig 45min vertraging had. Ik balen want was al door de douane en daar moest ik dan nog 2 uur in mn uppie wachten. Maar dit bleek toch nietzo te zijn gelukkig dus dat viel weer mee. Iets voor 10 uur gingen we dan echt de lucht in, en voelde de hele reis toch wel echt! Bij het wachten op het vliegveld kwam ik gelijk in contact met twee meisjes die ook kwamen werken/stage lopen op Sint Maarten, dat was wel gezellig. Ook fijn om even te praten met mensen die weten hoe je je dan voelt. Op Sint Maarten huur ik een prachtig mooi penthouse op het strand van Philipsburg samen met Jasper en Maartje. Maartje was al op et eiland en ik vloog samen met Jasper. Toch wel fijn om niet helemaal alleen te hoeven vliegen. De vliegreis verliep prima, wel wat turbelentie gehad (toen ik net een btje in slaap begon te vallen, dus das was wat minder) maar dat viel ook wel mee. Tijdens de vlucht veel en heerlijke dingen gegeten, films/series gekeken en spelletjes gedaan.

Goed half 1 kwamen we aan op het vliegveld van St. Maarten. Jasper en ik werden opgehaald door een medewerker van het stagebedrijf van Jasper en we werden uitgezet voor de deur van ons huis. Hier kwamen we gelijk Maartje al tegen die voor ons de sleutel had. En toen kwamen we in ons penthouse.....wat een uitzicht!!!!! Het is echt zoooo mooi, echt niet te geloven (ik zal ook snel even wat foto's plaatsen). Alledrie hebben we een eigen slaapkamer (met airco) eigen badkamer, eigen wc en ieder nog een balkon. En gezamenlijk een ruime woonkamer met keuken en een gigantisch balkon aan et strand. Ons huis staat echt letterlijk OP het strand, zit geen boulevard niks tussen. Enige nadeel is dat er wel kakkerlakken zijn!! Maarrr met BOB (insectenspray) worden we ze wel de baas gelukkig.

's Middags wel even een dipje. Erg moe want voor ons gevoel was het al 23 uur terwijl het hier nog maar 5 uur was. En natuurlijk het afscheid nog vers in je geheugen dus dat was nog wel even zwaar.

's Avonds zijn Jasper en ik uiteten geweest met onze beide stagebegeleiders. Dit was erg gezellig! Erg lekker gegeten dus gelijk een plek gevonden om vaker te komen. Daarna naar huis gegaan en na meer dan 24uur wakker te zijn geweest eindelijk naar bed.

Woensdag 25 aug:

's Ochtends op tijd wakker, toch even wennen aan het ritme. Maartje is wel al begonnen met haar stage dus toen ben ik met haar opgestaan en daarna lekker op het balkon gezeten. 's Middags zijn Japser en ik even Philipsburg ingegaan, beetje de buurt verkennen. We moesten ook wat dingen regelen voor het huis nog en voor het internet. Dit viel nog niet mee. Onze verhuurder blijkt maar tot 10 's ochtends aanwezig te zijn dus hiervoor moesten we donderdag weer terugkomen. En het internetbedrijf zat nogal een heel stuk lopen van ons huis en ook nog een stukje een berg op. En toen bleek dat we ook nog een stekker mee hadden moeten nemen, wat we niet hadden. Dus hier konden we ook niet, moesten we donderdag ook weer heen. Verder heerlijk wezen zwemmen voor ons huis. Het water is echt heerlijk en enorm blauw. En dan schijnt dit nog lang niet het mooiste en blauwste strand te zijn. Zaterdag gaan we met Maartje en Rob (vriend van Maartje) naar een naar hun zeggen heel mooi strand. Dus ik ben benieuwd!

Rob heeft wel al een auto dus hiermee naar de supermarkt gegaan, ow wat zijn boodschappen hier duur zeg! Zo goed als bijna alles moet worden ingevlogen hier dus dat komt mooi bij de prijs op. Daarna lekker gegeten. Maartje had op haar werk/stage gehoord dat er 's avonds wat te doen zou zijn in de Soggy Dollar Bar, dus zijn we daar heen gegaan. Helaas bleek dit niet het geval en was het erg rustig. Toch nog even twee drankjes gedaan en toen weer terug naar huis en lekker slapen.

Donderdag 26 aug:

Vroeg opgestaan omdat we optijd bij onze verhuurder moesten zijn. Zijn met Maartje meegelopen naar haar werk en zagen dat de boulevard vol zand enzo lag. Blijkt dat orkaan Daniella langs is geweest. Niet dicht langs St. Maarten maar over zee. Maar dit heeft toch zijn effect gehad op de zee die echt meters de kant op is gegaan. Over 3 dagen is er weer een orkaan welke een stuk dichter langs komt dan Daniella, maar ook deze komt niet over het eiland zoals het nu lijkt dus dat komt ook wel goed!

Vandaag ook even simkaartje gekocht voor een lokaal numer, toch wel handig voor het contact met andere mensen hier op het eiland.Daarna op zoek gegaan naar een auto. Alleen dit bleek nog niet zo makkelijk, er zijn wel voldoende auto's maar deze zijn erg prijzig bij de verhuurbedrijven. We moeten eigenlijk even bij een particulier een auto huren, das stukken goedkoper! We hebben nu twee adresjes en hopen morgen een auto te hebben voor een redelijke prijs. Benzine is hier dan wel weer erg goedkoop, 1 dollar (dus nog geen euro!). Rijden hier is trouwens ook heeel anders.Op het hele eiland is maar 1 stoplicht en iedereen gooit zijn auto er maar voor en er wordt enorm veel getoeterd. Als je iemand voor wilt laten toeter je en die toetert vervolgens ook weer als bedankje. En vrijwel alle auto's hier zijn automaten, das dan wel weer erg makkelijk!

Verder weer op het strand gelegen. Er vliegen hier ook wat pelikanen rond. Gister waren ze nog te ver weg op te kunnen zien wat voor vogel het was, maar vandaag waren ze een stuk dichter bij en bleken het pelikanen te zijn. Erg mooi!

Nou voor zover mijn verhaal tot nu toe. Waarschijnlijk erg uitgebreid, ik gok dat dat niet het hele half jaar zo zal blijven. Morgen weer even achter auto's aan, 's avonds poging 2 om naar een bar te gaan en het weekend wat van het eiland bekijken. En dan is het maandag en begint mijn stage. Lastig voor te stellen om met deze hitte fulltime te moeten gaan werken. De warmte is echt enorm, zelf in bikini zweet je je nog kapot. Hopelijk gaat dat snel een beetje wennen. Op stage natuurlijk wel airco dus dat is prima uit te houden.

Veel liefs!

Reacties

Reacties

Esther

He Mar,

wat een mooi verhaal!! Klinkt goed zeg, je nieuwe huisje, warme temperaturen enz. Ben benieuwd naar al je foto's! Om je een nog beter gevoel te geven, het is hier koud en het regent heel hard.

Veel plezier daar!!

Liefs

Birke

Geluksvogel!!!! Hier komt het water met bakken uit de lucht! Mooi verhaal, klinkt allemaal erg goed!
Super!
Veel liefs en groetjes van ons!

Barry

Klinkt goed, staak ons maar lekker de ogen uit met dat mooie weer.
Valt nog niet mee om alles te regelen dus, maar gelukkig komt het allemaal wel goed. Gelukkig toch ook nog een ander goed restaurant naast de Mac.
Wel super dat je dit allemaal doet, ben trots op je.
We laten de laptop aan en misschien vandaag even skypen..
doeidoei papa

Alja

Hey verre buuf!

Wauw, zo te lezen is het daar geweldig!!!
Jij komt die 5 maanden wel door daar hahahaha
Wij zijn ook heel benieuwd naar de foto's!
Meis, geniet er lekker van!
En natuurlijk succes met je stage en met alle andere dingen daar!

Liefs van ons 4tjes!

Dikke kus xxx

Mimi

Marg!
Klinkt heerlijk zeg! Jaloers! Ik kijk alweer uit naar je volgende update! Ik zal ook zo eens even skype installeren!
Geniet!! Liefde! Heul veul liefde!

Mariel

Marij,
Wat fijn om te horen dat je het leuk hebt daar.
En ik ben echt jaloeeers... Lekker zon, zee en strand! Heerlijk!
Lekker genieten!!
xxx Mariel

ps. groetjes aan Jasper!

Arjan

Zozo klinkt allemaal goed tot nu toe. Het woord penthouse klinkt ook erg fijn en blauw water kan me ook altijd bekoren;) Mooi om te horen dat alles relatief vlekkeloos verlopen is!

xxx

marion

hey meis,

wat een ontzettend leuk verhaal. wel gek zo ver weg maar heb wel t gevoel dat je nu n btje bij ons bent. ook ik ben jaloers naar de blauwe zee, heerlijke stranden en terrasjes.
k kijk uit naar je volgende update en k kan me voorstellen dat die niet iedere x zo lang zijn. geniet van je tijd daar.

een hele dikke kus van ons alle vier, maar de dikste komt van mij

Suus

Lieve zus,

Wat een verhaal, net even met je geskyped..was erg leuk om je even weer te zien en van je te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt!
We kletsen snel verder,

Dikke kus

Kim

waaah zon, blauwe zee en penthouse aan zee! wat heerlijk!! hier is het echt rotweer:S we zijn gisteren bij
Beatstad helemaal verregend dus ben jaloers:P veel plezier! volgens mij gaat dat zeker wel lukken en succes morgen met je eerste stagedag:D

xxx

Alie

Wat een mooie foto, bovenaan jouw site. Heb je die zelf gemaakt???
Divi op de achtergrond! Echt mooi.

groetjes

Alie

Komt er nog weer een verhaaltje???? en foto's???
Zo leuk om te lezen.

Suus

Wat las ik dit verhaal toch met plezier. Ook wel met een dubbel gevoel want je was ook nog maar net weg. Maar als ik er nu bij nadenk is de tijd omgevlogen en duurt het nog maar 10 dagen voordat ik je zie! Wat vliegt de tijd toch (GELUKKIG!!!!!)
Tot snel liefste zus!

(L)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!